Ordensregler for Det Blå Støttepunkt og saunaen

Armbånd

• Dit armbånd er personligt, og du må kun medbringe en gæst, hvis der købes adgang via sms.
  • Der er kun adgang med ind-bippet armbånd.
  • Mister du dit armbånd, skal du kontakte din formand så hurtigt som muligt.
  • Misbrug af armbånd vil føre til udelukkelse fra alle 4 foreninger.
  • Det er desværre blevet nødvendigt, at husrådet ind i mellem gennemfører kontrol af armbånd og sms adgang.

Hoveddøren

• Du bipper dig ind til højre for døren. Husk at sørge for at døren er lukket. Den skal have et ekstra tryk / træk for at lukke helt.

Det Blå Støttepunkt

• Der gøres rent af kommunen én gang om ugen (om sommeren 2 gange) og kun i omklædningsrummene og på toilettet.
  • Foreningerne betaler endvidere for én ugentlig rengøring.
  • Derudover forventes det, at vi alle hjælper hinanden med at holde stedet rent og pænt.

Omklædning

• Er skraldespanden fuld, så tømmes den ude i den store skraldespand udenfor.
  • Har du været i bad svaber du gulvet, tørrer snavs og hår op med et stykke køkkenrulle (mangler der, kan du hente en ny i rummet ved siden af toilettet) og der sluttes af med at moppe gulvet over. Hæng gerne moppen op bagefter, så den kan tørre.
  • Glemte sager i omklædningen kommes i den hvide spand under spejlet, lige uden for omklædningsrummene. Er det noget mere værdifuldt (smykker / armbånd) skal det lægges i din forenings skab i mødelokalet og din formand informeres.
  • Er vandlåsen stoppet, pilles risten op og vandlåsen rengøres i køkkenvasken.
  • Damerne: Har du haft døren låst op for at lufte ud, SKAL du låse den inden du forlader omklædningen. (Håndtaget løftes op, for at døren kan låses).

Køkken

• Du må gerne låne service og bestik, men det skal skylles, (kopper skrubbes) inden det sættes i opvaskemaskinen.
  • Er opvaskemaskinen fuld, startes den. Der ligger opvasketabs i skabet under vasken. Læg skiltet om tømning på bordet.
  • Er opvaskeren færdig (ingen rødt lys på gulvet) tømmes den. Skiltet lægges i skabet under vasken.
  • Du skal selv medbringe det, du vil spise eller drikke.
  • Kommer du madaffald i skraldespanden, skal den tømmes og bæres ud i skraldespanden udenfor.

Opslagstavlen

• Bruges til at notere, hvis du oplever mangler eller har spørgsmål til den daglige drift.

Toilet

• Mangler der håndsæbe, papirhåndklæder eller toiletpapir, kan du finde det i depotet ved siden af toilettet.

Mødelokalet

• Kan være booket til møder eller andet, men ellers må det gerne benyttes af medlemmer. Husk at holde det pænt og rent.
  • Det er ikke tilladt at afholde private fester/arrangementer.

Skabene

• Tilhører foreningerne. Benyt kun din forenings skab.

Sauna

• Du bipper dig ind til venstre for døren. Der er kun adgang med ind-bippet armbånd eller med sms betaling.
  • Der må KUN medbringes og drikkes vand.
  • Det er forbudt at hælde noget på/i/over ovnen.
  • Du skal medbringe et håndklæde eller andet, du kan sidde på.
  • Termostaten må ikke overdækkes.
  • Rygning forbudt.
  • Ingen sko, bortset fra badesko.
  • Da mange bruger saunaen meditativt, henstilles der til lavmeldt samtale.
  • Er der problemer med saunaen, kontakter du din formand.

Husrådet

• Består af 2 medlemmer fra hver af de 4 brugergrupper og vi varetager kontakten til FMK.
  • Vi holder møde efter behov. Referat fra møderne hænger på opslagstavlen i mødelokalet.
  • Har du spørgsmål rettes de til din formand.